IHA

Suomen Hapkidoliitto on IHA:n (International Hapkido Alliance) jäsenjärjestö. Liiton pääopettaja on Suurmestari Geoff J. Booth.

Liiton päämaja on Australiassa ja toimintaa järjestöllä on ympäri maailmaa. Suomen Hapkidoliiton jäsenyys avaa pääsyn kaikkiin IHA:n järjestämiin leireihin ja tapahtumiin.

Suurmestari Geoff J. Booth on Hapkidon perustajan, suurmestari Ji Han Jaen sertifioima 10. danin musta vyö. Hän onkin Australian korkeimman vyöarvon omaava ei-korealainen opettaja. Suurmestari Booth on I.H.A.:n ja Australian Hapkido Groupin perustaja ja pääkouluttaja. Suurmestari Boothin organisaatiolla on yli kaksikymmentä jaostoa ympäri maailmaa. AHG:n päämaja sijaitsee Sydneyn esikaupunkialueella, Liverpoolissa ja on yksi Australian suurimmista kouluista usealla sadalla harjoittelijallaan.

Suurmestari Boothin opettama Hapkido on vahvasti käytännönläheinen ja länsimaiselle ihmiselle suunniteltu tyylisuunta, perustuen voimakkaasti tekniikoiden ”ideoiden” perinpohjaiseen oppimiseen ja soveltamiskykyyn, eikä niinkään yksittäisten tekniikoiden valtavaan määrään.

IHA News Letters (.pdf)

2012 Issue 9